این کتاب نوشته علی بیگی دکتری مدیریت بازرگانی از دانشگاه ژنو سوئیس که اکنون در دانشگاه های علامه طباطبایی و آزاد تهران شرق مشغول به تدریس است و منتشر شده توسط انتشارات کارآفرین می باشد.

نویسنده کتاب در مقدمه ، درباره هدف از نوشتن کتاب اینگونه بیان نموده است : هدف آموزش کاربردی مدیریت در حوزه های بازرگانی و تولید می باشد.

این کتاب 8 فصل به شرح زیر دارد:

  1. کلیات و مفاهیم
  2. شناخت مدیریت 
  3. سازمان ، محیط و فرهنگ سازمانی
  4. برنامه ریزی 
  5. سازماندهی 
  6. رهبری
  7. کنترل
  8. نظریه های مدیریت
در فصل دوم کتاب نویسنده به مطالبی راجع به معرفی مدیریت کیفیت همراه با توضیحات پرداخته است.